WILLGO.life- Let's move!

Ezt tedd ha fáj a térded!

2019. május 13. - willgo.life

marksomay_20190419_16080208_smf_5022.jpg

Ha fáj a térdünk, az nagyon gyorsan pokollá tudja tenni az életünket. A fájdalom hatására lemondunk a mozgásról (ezzel próbáljuk védeni), ha lemondunk a mozgásról, az izmaink gyengülni kezdenek, ha az izmaink gyengülni kezdenek csökken a térd funkciója, ezzel pedig nem csak testileg de pszichésen is korlátozva érezzük magunkat, ami fokozza a fájdalmat. Hol lehet megszakítani ezt az ördögi kört és mit tehetünk a térdünk egészsége érdekében?

 

Ne pihenj túl sokat!

Ahogy azt már az előbb levezettem, a túlzott kímélet az izmok gyengüléséhez vezet, ezért hosszú távon csak fokozza a fájdalmat. Ez persze nem azt jelenti, hogy fájó térddel fuss le egy maratont, de nem szabad hagyni teljesen dekondicionálódni az izmokat!

 

Mozogj!

Egy megfelelő erősítő program csökkenteni tudja az ízületre ható terhelést! Ma hoztam is egy videót, amiben bemutatok 5 ilyen gyakorlatot! De ha nem szeretsz otthon erősíteni, kapd elő a biciklidet az is megfelel erre a célra!

Vizsgáld meg a súlyodat!

Tudom kényes téma és nem is azt szeretném vele mondani, hogy csak annak fájhat a térde aki túlsúlyos, de már pár kg súlycsökkenés is bizonyítottan csökkenti a térd és csípő fájdalmakat!

 

Próbáld ki az SMR hengert!

A fájdalom hatására az izmok először védekezésként feszessé válnak, így ha friss a térd fájdalmad próbáld meg a masszázshengert, garantáltan találsz majd fájó pontokat a combodban.  Kattints ide a videóért: A comb hengerezése!

 

Fordulj orvoshoz!

Néha egy-egy mozgásszervi panasz mögött állhatnak súlyosabb okok is mint egy ízület kopása, így ha a fájdalmad nem változik és nem múlik rövid időn belül, mindenképpen keress fel egy ortopéd szakorvost!

 

Kovács Tímea, 

Gyógytornász

@willgo.life

 

Videó: Somay Márk

@marksomay