WILLGO.life- Let's move!

7 ok amiért érdemes reggel mozogni!

2018. április 19. - willgo.life

 

 

untitled_1_4_4.jpg

Ahogy én látom kétféle ember él ezen a földön, aki reggel kicsattan az energiától és az ágy szinte kidobja, és a másik csoport, köztük én, akiket szó szerint ki kell rugdosni az ágyból reggel, és az első kávéig jobb hozzájuk sem szólni (és ez nem vicc, mert tényleg ne). Mivel nem vagyunk mindannyian olyan szerencsés helyzetben, hogy addig feküdjünk az ágyban reggel, ameddig csak szeretnénk, a kávén és hideg zuhanyon kívül hoztam egy jobb megoldást a problémára. Ha valahova korán kell érkeznem, és frissnek kell lennem, én a reggelt testmozgással indítom, ma egy ilyen videót mutatok meg nektek, és összeszedtem a tudományos magyarázatát is miért segíthet ez rajtunk. Próbáljátok ki!

 

1. Gyorsítja a metabolizmust

 

A metabolizmus nem más, mint az a folyamat amely során a szerveztünk az elfogyasztott tápanyagot energiává alakítja. Minél magasabb a metabolikus ráta, annál több kalóriát égetünk. Ha a reggelt edzéssel kezdjük a szerveztünk megemeli a metabolikus rátát, mondhatjuk úgy is, hogy felkészül rá, hogy egész nap ezt fogjuk csinálni, így a mozgás befejeztével is egy magasabb lebontást fogunk produkálni.

26168895_407455243043236_6802663238363125586_n.jpg

2. Segít az elalvásban

Több kutatásban is összehasonlították már az esti órákban, és a reggeli órákban végzett edzés hatásait. Az egyik ilyen kutatás kimondottan a szimpatikus és paraszimpatikus idegrendszeri reakció alapján különítette el a két edzés fajtát. A szimpatikus idegrendszer életbe lépése a nevezetes üss és fuss reakció, ami megemeli a stresszhormonok szintjét és növeli az éberséget, ennek ellentéte pedig a paraszimpatikus idegrendszer. A kutatás kimutatta, hogy a reggeli edzés a paraszimpatikus idegrendszert aktivizálta, míg az esti a szimpatikus idegrendszert, ezzel nehezítve az elalvást. Így ha reggel edzel, nem kapcsolod be estére a szimpatikus idegrendszered, viszont a paraszimpatikus idegrendszer aktiválásával további jó hatásoknak teszed ki a szervezetedet. (lásd következő bontok)

 

untitled_1_4_1.jpg

3. Csökkenti a vérnyomást, ezzel a szív megbetegedések kockázatát

Ugyancsak a paraszimpatikus idegrendszeri aktivitásra vezethető vissza ez is, hiszen annak hatására a csökken a szív frekvenciája, és az erek tónusa, így összességében csökken a vérnyomás. A magasvérnyomás kiküszöbölése pedig életmentő is lehet, hiszen jelenléte szív, - és érrendszeri betegségekhez, infarktushoz vezethet.

 

untitled_1_4_7.jpg

4. Csökkenti a stresszt

A mozgás hatására a következő három hormon szintje megnő: norepinephrin, serotonin, dopamin. A norepinephrin a stresszért felelős adrenalin ellentéte, így jelenléte nem csak csökkenti a stresszt, de motiváltabbá, és erősebbé is tesz. Míg a serotonin hatására javul a hangulatunk. 

 

232539ddb9860ccca20538a0e02604e6.jpg

5. Segíti a koncentrációt

Az előbb említett hormonok közül a harmadik, azaz a dopamin, a tanulási és koncentrációs képességeinkre is hatással van. Az előző hormonokkal együttesen tehát segíti az agy megfelelő működését.

 

aba460d8-2465-4bba-b535-77322c35503d.jpg

6. Energia szint növelő

Még egy fontos hormon felszabadul az edzés hatására és ez nem más, mint az endorfin. Az endorfin hatására pedig nem csak a kedvünk lesz jobb, de növekedik az energia szintünk is

 

7. Segíthet megőrizni a formádat

Ha a reggeli mozgást sikerül beépítened a mindennapjaidba, egy állandó időszakot tudsz kiépíteni az edzés számára, amire nem lesz befolyással az elhúzódó munka, és a barátokkal való szórakozás munka után. A rendszeres edzés pedig segít megőrizni az alakodat, és még formálja is azt. 

Remélem sok hasznos dolgot sikerült megtudnotok a cikkből és kipróbáljátok a reggeli tornát, vagy elkülditek annak a reggeli ogrénak, akinek szerintetek jót tesz!

Kovács Tímea

@willgo.life

Videó és képek: Somay Márk

@marksomay