WILLGO.life- Let's move!

Lapos has kihívás

6 hetes tréning

2018. január 03. - willgo.life

untitled_7_1_1.jpg

Új év, új fogadalmak, új kihívások, éppen ezért ezt egy tökéletes időszaknak tartom a 6 hetes tréningük kezdetének. Ha eddig nem mozogtál, mert nem volt motivációd, vagy már többször belevágtál, de sosem húztad sokáig, akkor ez most a te éved lesz! Ez nem egy hagyományos hasizom tréning lesz, de pont ezért fogod remélhetőleg megszeretni. Szóval miről is van szó?

 

Az első heti videó előtt olvasd el miért gondolom, hogy ez a te tréninged lesz, és mire lesz szükséged hozzá!

 

Ha egy ideje követed már a WILLGO-t, akkor tudod, hogy a Semmelweis Egyetemen belevágtam a Fizioterápia mesterkézpésbe az alapképzettségem megszerzése után. Ennek köszönhetően pedig volt lehetőségem, hogy tudományos kutatást végezzek, egy általam fontosnak tartott témában. Én pedig, mint lelkes rajongója az otthoni tréningeknek, ezzel kapcsolatos témát választottam. Azt vettem észre, hogy nagyon sokan szeretnének tenni az egészségükért és alakjukért, és nem egyszer találkoztam már azzal a sajnálatos hibával, hogy a minél gyorsabb eredmény érdekében túlhajszoljuk magunkat, ami sérüléshez vezet. Éppen ezért fogtam az általam leginkább áhítottnak vélt területet, a hasat és körbejártam, hogy milyen gyakorlatokkal lehet azt a leghatékonyabban formálni.

 

Ha azt mondom hasizom erősítés, akkor a legtöbb embernek valószínűleg a felülések és hasprések jutnak eszébe, mint bizonyított hasformáló feladatok, ezek a feladatok azonban nem megfelelően végezve károsan hathatnak a gerincre, és aki derék fájással küzd, az valószínűleg évek óta hanyagolja őket.  Azonban azt már kevesebben tudják, hogy a hasizomra funkcionális formában is lehet hatni stabilizáló, és törzs erősítő tréninggel. Így hát írtam két hat hetes tréning programot, egy hagyományos hasizom gyakorlatokat tartalmazót és egy törzsstabilizáló hasizom erősítő gyakorlatokat tartalmazót és összehasonlítottam őket. Ehhez 51 lelkes és kitartó lány volt a segítségemre, akik végig csinálták a tréningeket és letesztelték őket, nekik ezúton is szeretnék köszönetet mondani a segítségükért, mert egy élménnyé tették nekem azt a nagyon kemény hat hetet.

 cover_cover_derek_2_2_3.jpg

Egy szó mint száz, a tréning előtt és után is megvizsgáltuk a testösszetételt, has-, és csípőkörfogatot, és a hasizmok erejét mindkét csapatnál, ami alapján meglepő eredményre jutottam. A core tréning, azaz törzsstabilizáló tréning, hatására ugyanúgy bekövetkezett a has,-és derékkörfogat lényeges csökkenése (a has körfogat átlag 1,9 cm-rel, a csípőkörfogat átlagban 1,5 cm-rel csökkent) az izomerő növekedésben pedig még magasabb eredményt is elértek azok a lányok, akik ezt a tréninget végezték. Szóval fogadjátok most szeretettel ezt a 6 hetes tréning videó sorozatot tőlünk, amiben ti is hasonló eredményekre tehettek szert.

 

Miben más ez, mint a hagyományos tréning?

 

A törzsstabilizáló gyakorlatok alapját a stabilizáló izmok aktiválása és azok folyamatos megtartása mellett kell elvégezni, amitől még egy egészen egyszerűnek tűnő feladat is nehézzé tud válni. Emellett pedig olyan testhelyzetekben végezzük ezeket a gyakorlatokat, amik megtartásához a hasizmok, törzs izmok és több esetben a kar-, és lábizmok is szükségesek, ettől lesz ez egy összetettebb és funkcionálisabb edzésforma. Szóval ne ijedj meg, ha valamelyik feladatnál nem a hasadban kezded először érezni a kialakuló izomlázat. Készítettünk egy jó tanácsok videót, ezt mindképpen nézd meg az első gyakorlatsor előtt:

 

Hogy fog felépülni a tréning?

 

A hat hét során 6 gyakorlatsort fogtok találni minden héten, szerdán a Youtube csatornán. Éppen ezért iratkozzatok fel, és kérjétek az értesítést, így jelezni fog a Youtube.  Egy gyakorlatsort a héten (szerdától szerdáig) 3 alkalommal kell elvégezned,  egy ilyen edzés 10 perces. Minden héten egyre nehezebb és nehezebb gyakorlatokat kerülnek majd fel. Ha kezdő vagy akkor azt ajánlom, tarts szünetet a napok között, és hagyd regenerálódni az izmokat. Ha pedig kevésnek érzed, mert sok edzéshez vagy szokva, akkor egymás után kétszer is ismételd el a videót, és számodra ez a mennyiség lesz, amit 3-szor kell ismételned.

 

Mielőtt belevágnál, ezeket ajánlom:

 

A kutatás során a visszamérésen azt vettem észre, hogy bár én szemmel láthatóan látom az eredményt a lányokon, nagyon sokukban csak az elért eredményük számszerűsítése hatására tudatosult, hogy valóban jól érezték, hogy könnyebben jön fel az a szűk farmer. Szóval mielőtt belevágnál a következőt ajánlom:

waist_to_hip_measure.gif

-Mérd meg a haskörfogatodat, ehhez fogj egy centiméter szalagot és a köldököd felett két ujjal helyezd el körben a derekadon, vegyél egy mély levegőt majd a kifújás legvégén olvasd le az eredményt.

-Mérd meg a csípőkörfogatodat is, ehhez a centiméterszalagodat helyezd a csípő csontod legkiállóbb részére, és mérd meg a körfogatot.

- És teszteld a hasizmaid erejét, a legegyszerűbb módszer, amivel otthon is tesztelheted magadat, hogy megnézed, 1 perc alatt hány felülést tudsz végezni, vagy leméred hány másodpercig tudsz megtartani egy plankinget.

Ezeket a méréseket ismételd meg a tréning végén, hogy lásd mennyit fejlődtél.

 Előtte-utána kép

 

Nem utolsó sorban pedig készíts magadról egy képet. Ez nagyon fontos és nagyon hasznos része egy ilyen kihívásnak, lehet, hogy most még úgy érzed, hogy semmi kedved sportmelltartóban a tükör elé állni, de hidd el, ha végig csinálod a hat hetet borzasztóan jó érzés lesz megcsinálni az utána képet és összehasonlítani az eredményt!

Ha még mindig nem győztelek meg és kell egy kis motiválás, akkor ne legyek semmi rossz elrontója, így összekötjük egy nyeremény játékkal,  ha megcsinálod az előtte utána képet és, vagy feltöltöd instagramra a #willgokihivas #laposhastréninget tageket használva, már játékban is leszel. Részletek hamarosan, de nem fogtok csalódni a nyereményben, ezt megígérem.

Pár tipp a fotóhoz:

  • Próbáld a fotót nappali fényben készíteni, lehetőség szerint reggel.
  • Vedd fel a legcsinosabb sportmelltartódat
  • Csinálj egy képet élőről és oldalról is
  • Mérd ki hány lépésre álltál a tükörtől, hogy tökéletesen tudd majd reprodukálni a fotót.

 

Csak neked!

 

Ez a tréning csak neked van és csak is magad miatt vágj bele. Sajnos nem lehetek ott mindenki mellett a nappaliban és bíztathatlak benneteket személyesen, pedig szívesen megtenném. Mindenképpen iratkozz fel a csatornámra, hogy kapj értesítést, ha felkerül a heti videó, és kövess Instagramon és Facebookon is, hogy minél több irányból érkezzen feléd az emlékeztető. Biztos lesz olyan, hogy szívesebben feladnád, vagy úgy érzed nehézségbe ütköztél, de ne add fel, ha egy kis bátorításra vagy ösztönzésre van szükséged, inkább fordulj hozzám, a kutatás alatt is ezt kötöttem nem egy lány lelkére. És ne ess tőle kétségbe, ha valamelyik feladat nem megy tökéletesen, én is látványosan szenvedek nem egy videóban, ezt majd látni fogod :D Szólj barátoknak és csináljátok együtt végig, tartsátok számon az eredményeiteket, írjátok fel, mikor fogjátok elvégezni a gyakorlatot és pipáljátok ki ha megtörtént.

 

Szóval hajrá, mindent bele!

Kovács Tímea

@willgo.life

 

Videók:

Somay Márk

@marksomay