WILLGO.life- Let's move!

Kikapcsolni az egészségért

2017. november 17. - willgo.life

img_7159.JPGTe mikor tartottál utoljára szünetet? És nem, nem a nyaralásra gondolok, vagy a hétvégére, és még csak nem is arra a szabadnapra, amit azért vettél ki, hogy behozd a lemaradásodat a házimunkában és ügyintézésben. Én arra a szünetre gondolok, amikor megállunk és mély levegőt véve magunkba nézünk és csak magunkra koncentrálunk.

 

Manapság elég nagy kultusza van az egészséges életmódnak, amit én személy szerint egy rettentő jó vonalnak tartok, de míg az étkezésünkre, és a mozgásra szorgos kisangyalként figyelünk, nem foglalkozunk a lélekkel. És miért is nem? Hiszen évek óta tudjuk, milyen hatással van a psziché a testi egészségünkre. Ha igazán egészséges életmódot szeretnénk élni, abban miért nem alapvető szükséglet a lélekkel is foglalkozni? A test és a lélek elválaszthatatlan, nem hiába vannak köztünk sokan, akik stresszhelyzetben elmennek egyet futni, vagy edzeni (bárcsak közéjük tartoznék én is, de sajnos belőlem a stressz egészen mást vált ki, migrént legtöbbször). A stressz ott csücsül mindannyiunk vállán, ott van a reggeli kávénál, amit kiélvezni sem tudunk hiszen már az aznapi meetingen jár az agyunk, és ott van az autóban haza felé, amikor csak nem jut eszünkbe mi volt az a 25. dolog, amit még ma meg kellene csinálnunk, és ott van este az ágyban, amikor a cikázó gondolatainktól nem tudunk aludni.

Szóval tennünk kell a lelkünk nyugalmáért is, hiszen az elménk egészsége a testünk egészsége is egyben. Meg kell tanulnunk kikapcsolni, és egy pillanatra elhallgattatni a saját belső hangunkat.

 

Meditáció

Ebben segíthet nekünk a meditáció. A meditáció segít csökkenteni a szorongást, az alvás zavarokat, javítja a koncentrációt. Annak, aki nincs otthon a hogyan meditáljak témában, rengeteg remek ingyenes applikáció segít elindulni ezen az úton.

 

Calm

img_7785.PNG

A Calm alkalmazás, nevéhez hűen, már az első pillanattól nyugalmat áraszt a relaxáló képpel és hanggal a kezdő képernyőn. Kezdetnek érdemes kipróbálni az egyszerű légző gyakorlatot, ahol magunk választhatjuk ki milyen légzési mintát követünk az elménk csillapítására. Az angolul vezetett meditációk között találunk kihívásokat, mint a 7 nap nyugalmat célzó meditációt, vagy a 7 nap koncentráció javító meditációt. De meditálhatunk időre, vagy meditálhatunk a testünk tudatosításával, vagy gyakorolhatjuk az elengedést is. Bevezetésnek mindenképpen jó program, hiszen a kezdő meditációk igen rövidek és egyszerűek.

 

Aura

img_7786.PNG

Az Aura különlegessége, hogy személyre szabható, az életkorunk, stressz szintünk, és célunk alapján a meditációt az applikáció hozzánk alakítja. Nincs más dolgunk, mint kijelölni egy célt, mint például a mindfullness elsajátítása, ami nem más, mint az elme lecsendesítése, és belső koncentráció megtapasztalása, és a program figyelmeztet az általunk választott időpontban a meditációra. Folyamatos visszakérdezéssel pedig igazítja az aktuális lelki állapotunkhoz a relaxáció anyagát.

 

Omvana

img_7788.PNG

Az Omvana az előző kettő alkalmazással ellentétben nem a meditáció tanítását célozza, sokkal inkább egy gyűjtő applikáció, ahol kedvünk szerint válogathatunk a meditációk között. Rengeteg különböző témakörbe tartozó ingyenes meditációs anyag található rajta, amiket böngészve kiválaszthatjuk a kedvenceinket és kipróbálhatjuk azokat. Kezdő applikációnak szerte ágazó, de aki rákap a meditáció ízére, annak frissítő lehet.

 

A meditáció nem egy nap alatt fog változtatni az életünkön, ezt jobb előre tisztázni. De az biztos, hogy ha komolyan vesszük, és betartjuk, hogy napi 10 percben magunkra koncentrálunk, akár önállóan akár a programok segítségével, már pár napon belül érzékeljük a változást. Itt pedig nem olyan változásra gondolok, hogy jövő keddre a Dalai Lámát megszégyenítő türelemmel viseltetünk a világ összes hülyéje iránt, de mondjuk nem kapjuk fel azonnal a vizet a reggeli dugóban, vagy nem érzünk késztetést, hogy fellökjük az előttünk mínusz 20-szal tötyögő embereket.

Szóval egy próbát megér nem?

 

Kovács Tímea

@willgo.life

Fotó : Somay Márk

@marksomay