WILLGO.life- Let's move!

Nehéz napok torna

Gyakorlatok a menstruációs görcsök enyhítésére

2017. november 13. - willgo.life

marksomay_20171108_dsc_3286.jpg

Azokon a napokon a legutolsó gondolataink egyike felkelni a kanapéról és mozogni. Aki tapasztalt már menstruációs görcsöket, az tudja miről beszélek, amikor azt mondom magzatpóz, kellő mennyiségű csokoládé, egy romantikus film, és egy doboz zsebkendő jobb társaságnak tűnik, mint az edző ruhánk. Lányok, kanapéról fel, mert ma megmutatom, milyen gyakorlatokkal lehet enyhíteni ezeket a nehéz napokat!

 

A nők 80%-a szenved a menstruációja alatt PMS-tól (premenstruációs szindrómától), ez hasi görcsökkel, puffadással, fejfájással, derékfájdalommal, és a mellek érzékenységével járhat. Mit lehet tenni azért, hogy enyhítsük ezt?

 

Mozgás

A mozgás az egyik leghatékonyabb fájdalomcsillapító és görcsoldó ilyen esetben, ahogy azt az Amerikai Mayo Clinic kutatásai bizonyítottak. A mozgás hatására a szervezetünkben béta-endorfin, azaz boldogság hormon termelődik, ami a testünk egyik saját fájdalom csillapítója. A mozgás hatására fokozódik az átmozgatott terület vér ellátása, ami nem azt jelenti, hogy készüljünk egy Tarantino-féle jelenetre a nappalinkban, de a vér áramlás fokozódással elszállítódnak a fájdalmat kiváltó gyulladásos anyagok. A nyújtó jellegű gyakorlatok hatására, pedig a görcsös hasizmok lazulnak. A fizikai aktivitás ezen kívül még stresszoldó hatású is. Szóval mindenképpen érdemes kipróbálni egy nem túl megterhelő, de a derék és hastájékot jól átmozgató gyakorlatsort, amit ma hoztam nektek.

 

Szoros öv

A menstruációs derékfájdalom egyik oka, hogy a méhünk a testünkben szalagok segítségével “kapaszkodik”, ezek a szalagok pedig a kereszt és medencecsonthoz kapcsolódnak. Ahogy a méh a görcs hatására összehúzódik, a szalagok kifeszülnek, és húzzák az említett csontokat. A legegyszerűbb megoldás a fájdalom csökkentésére, ha egy szoros övet kötünk a medencénkre, azzal hogy a medence lapátokat közelítjük egymáshoz csökkentjük a szalagok feszülését és így a derékfájdalmat.

 

Melegpakolás

A meleg csökkenti a fájdalmat, és lazítja a görcsös izmokat. Azonban nagyobb vérbőséget is okozhat a területen, ezért érdemes óvatosan bánni vele.

 

Gyulladáscsökkentők

Mivel az ilyen típusú fájdalmat a gyulladásos anyagok felszaporodása okozza, a gyulladáscsökkentők használata enyhíti a fájdalmat, és saját példámból kiindulva tudom, hogy van az fájdalom, amire már érdemes bevenni. Attól függetlenül én annak a híve vagyok, hogy amíg lehet természetes módszerekkel enyhíteni a tüneteket, addig érdemes azzal próbálkozni.

Természetes gyulladás csökkentők

  • Omega 3 zsírsav (hal, növényi magok)
  • D-vitamin (tojás, tej)
  • B12 vitamin
  • Antioxidánsok (gyümölcs, zöldség)

 

Lányok fontos, hogy van néhány betegség ami a méhünket és a petefészkünket érinti, és aminek a tünete lehet a nagyon erős menstruációs fájdalom, így ha úgy érzitek a fájdalmatok nagy, kérlek ne habozzatok felkeresni egy nőgyógyászt.  

Remélem tudtam segíteni és kicsit könnyebbek lesznek azok a nehéz napok! Ha kérdésetek lenne keressetek bátran!

Kovács Tímea

@willgo.life