WILLGO.life- Let's move!

Nyaktornával a fejfájás ellen

2017. november 06. - willgo.life

untitled_1_1_1_1.jpg

 

Szinte nincs olyan ember a világon, akinek még ne fájt volna a feje. A fejfájás az egyik legidegesítőbb érzés a világon, ez ugyanis az a fajta fájdalom, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni, mivel minden tevékenységünkre hatással van, csökkentve a koncentrációnkat. Hogyan lehet a fejfájást gyógytornával kezelni? A mai videóban ezt láthatjátok.

 

 

A fejfájásnak  nagyon sok oka lehet, de az utóbbi években megemelkedett a cervicogén fejfájások, azaz a nyaki eredetű fejfájások száma . Ez azokra az emberek kimondottan jellemző, akik egész nap helytelenül tartják a nyakukat és vállukat, például számítógép előtt ülve.

Honnan lehet felismerni, hogy ez a fejfájásunk oka?

 

  • A tünetek alapján:

A cervicogén fejfájás általában egyoldali, tarkó tájékon vagy a fejtető középső részén jelentkező fájdalom. A fájdalom tarthat órákig vagy napokig is, a nap előre haladtával fokozódik, és rendszerint mindig vissza-visszatér. A nyakunk ilyenkor merevebb, nehezebben mozog, és ez a mozgás gyakran fájdalmas. A nyaki csigolyák pedig érzékenyek a nyomásra.

  • A tartásunk alapján:

Ahogy azt már említettem, ez a típusú fejfájás kimondottan azokra az emberekre jellemző, akik egész nap helytelen helyzetben tartják a nyakukat és vállukat, akár számítógép előtt ülve, akár az iskolapadban, akár otthon.  Ennek a helytelen tartásnak van is egy hivatalos elnevezése, a felfedezője után Janda-féle felső kereszt szindrómának nevezzük.

image-number-8.jpg

A testet két átló mentén felbontva, gyengült és zsugordott izmokra oszthatjuk a helytelen tartás esetén. A vastag vonal menti izmok zsugorodottak, mint a nagy mellizom és a tarkó mély izmai. A vékony vonal menti izmok pedig gyengültek, mint a nyak elülső mély izmai, és a lapocka záró izmok. A vállaink tehát előre esettek, a hátunk gömbölyű, a nyakunkat pedig előre helyezzük, ahogy a képen is látható. 

 

Mit lehet tenni ellene mozgással?

 

A helytelen tartás valós fájdalmat tud generálni, hiszen az ízületet és a körbevevő képleteket nem arra tervezték, hogy ebben a pozícióban álljanak.  A rossz tartás káros hatásaira van egy egyszerű szemléltető trükk, amit érdemes kipróbálni; ha fogjuk a középső ujjunkat és hátra feszítjük majd egy percig így tartjuk fájdalom alakul ki az egyébként egészséges ujjunkban, ahogy elengedjük, és az ujj visszaáll a normális helyzetébe a fájdalom elmúlik.

Ilyen egyszerű a megoldás, meg kell szüntetni a helytelen tartást. Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy nyújtanunk kell a tarkó izmokat, ezt a videómat már korábban láthattátok. Valamint mellé meg kell erősíteni az elülső mély nyakizmokat, ma erre láthattok gyakorlatokat. Kutatások bizonyítják (Jull & Mtsai), hogy ha heti két alkalommal végzünk nyakizom erősítést a mély elülső izmokra, 6 héten belül a fejfájdalom mérséklődik, megszűnik.

Emellett persze érdemes más technikákat is bevetni, ahogy a már említett stretchinget, vagy masszázst, esetleg cryoterápiát (hideg borogatást).

 

Remélem tudtam segíteni, és nagyon sok fejfájást fogunk ezzel végleg megszűntetni.

Ha kérdésed lenne keress bátran, és ha hasznosnak találtad ne felejts el követni Facebookon, hogy ne maradj le a legfrissebb tartalmakról.

 

Kovács Tímea

@willgo.life

Videó: Somay Márk

@marksomay