WILLGO.life- Let's move!

Hogyan vágj bele a futásba?

2017. október 23. - willgo.life

still_nyujtas_2_1_1.jpg

A futás az egyik legegyszerűbb sport, nem kell hozzá sok eszköz, lehet végezni szabadban, vagy edzőteremben, de amilyen egyszerű olyan nehéz is elkezdeni. Ma egy olyan posztot és videót hoztam, ami ebben segít.

 

Velem sokszor előfordult már, hogy eldöntöttem futni fogok, aztán ahogy a kezdeti lendületem elfogyott, a lelkesedésem is egyre csökkent, és egyszer csak azt vettem észre, hogy már nem is próbálkozom kifogást találni, egyszerűen csak felhagytam a futással. Ekkor előjött a szakmai énem, hogy vajon miért nem sikerül magamból rendszeres futót nevelni, és gondolkodni kezdtem. A futás egy dinamikus sport, de állóképességen kívül, erőt, stabilitást és technikát is igényel. Ha ezekből az összetevőkből egy hiányzik, akkor a futás sokkal több energiát emészt fel, mint amennyit szánni lehet rá, és a lelki erő néha kevés ahhoz, hogy így is azt mondjuk, én akkor is elmegyek újra futni, hátha 15. neki futásra jobban fog menni.

Mi is kell a futáshoz?

Megfelelő izomerő

A futáshoz szinte az összes comb és lábizmunkra, a medence stabilizáló és a törzsstabilizáló izmainkra is szükség van. Amennyiben ezek az izmok nem elég erősek, a gyakori fájdalmas izomláz és kimerültség miatt hamar elmehet a kedvünk a futástól. A mai videóban a legfontosabb futáshoz szükséges izmok erősítésére mutatok feladatokat, amiket ha rendszeresen elvégzel, nem ütközöl akkora nehézségekbe mikor belevágsz és felhúzod a futócipőt.

Törzs és talp stabilitás

Folyamatosan alkalmazkodnunk kell az elrugaszkodáshoz, levegőben tartózkodáshoz és a talajfogáshoz. Ahhoz, hogy biztosan tudjunk talajt fogni és onnan újra elemelkedni a talp és a boka stabilitása elengedhetetlen, mondhatnám úgyis, hogy egy instabil bokával futni, olyan mint házat építeni laza talajra, egy ponton összedől minden. A törzs alkamazkodása pedig ugyanilyen fontos, hiszen nem csak egyik lábról a másikra támaszkodunk, de emelett folyamatosan forgatjuk is a törzsünket, ezzel támogatva az előre haladásunkat.

Állóképesség és technika

Mivel futni nem csak az izmainknak, de a keringési rendszerünknek is megterhelő, ez a sport tökéletes az állóképesség fejlesztésére. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy minimális állóképesség hiányában nem a ideális a semmiből belevágni. Ezért fontos a technika elsajátítása is, ha tisztában vagy vele mire kell figyelni, hogy a leginkább energia takarékosan fuss,  tovább bírod majd.

Remélem tudtam segíteni, ha tetszett a videó iratkozz fel a Youtube csatornámra, hogy ne maradj le a friss tartalmakról.

Kovács Tímea

@willgo.life

Video: Somay Márk

@marksomay