WILLGO.life- Let's move!

Váll Stretching

2017. október 17. - willgo.life

tempimageforsave_1.jpgIsmerős az érzés, amikor az előző napi edzéstől a vállad és a karod úgy mozog mintha nem is ember, de robot lennél? Amikor a legfelső polcon lévő dolgokhoz inkább nem nyúlsz, mert az izomlázad miatt a könyöködet nem tudod tisztes távolságra távolítani magadtól? Lehet nem nyújtottál megfelelően? Akkor itt a megoldás. Az mai videóban pár fontosabb váll és karizom nyújtását találjátok meg.

 

Miért a váll?

A váll egy igen érzékeny ízület, mivel a tér szinte 360 fokában képes mozogni, viszont a stabilitását mégsem egy erős csontos felület adja, hanem a szalagok és az őt körülvevő izmok. Jogosan felmerülhet benned ezek után a kérdés, akkor miért fontos nyújtani, ha az lenne az izmok lényege, hogy stabilizálják?

Ahogy azt már egy korábbi postban említettem, az hogy egy izom zsugorodott még nem jelenti azt, hogy nem gyenge. Az izmok a megfelelő hosszukon képesek az optimális erőkifejtésre, ha túl nyúlnak, vagy zsugorodnak, az erejük csökkenhet. A zsugorodott izom, azon kívül hogy gyengébb, még sérülékenyebb is. Ha egy kiadós edzés után nem nyújtjuk meg az izmainkat, azzal nem azt érjük el, hogy jobban kerekedő bicepszünk lesz, hanem akár a későbbiekben ez sérülésekhez is vezethet.

 

A váll izmok zsugorodása is ronthatja a tartást?

Lassan szinte minden témánál felmerül a tartás, és hogy mi ronthatja azt? Tényleg ennyi minden befolyásolhatja a gerincünk helyzetét? A testünk nagyon összetett és nagyon jól megtervezett szerkezet. Egy apró eltérésre testszerte érkezik válasz, és így van ez a váll helyzetével is. Hanyagtartás esetén a hátunk domborulatának fokozódásával, a vállunk helyzete is megváltozik, előre esik. A zsugorodásra hajlamos izmok pedig kapva az alkalmon zsugorodnak, ezzel pedig megnehezítik az egyenes tartás visszaállítását. Hiába erősítünk a hátunkra, ha közben elöl a vállunknál egy állandó húzás ösztönzi arra a gerincünket, hogy maradjon ebben az előre domborodó helyzetben.

És ugyanez a helyzet fordítva is igaz, ha egész nap előre beesett pozícióban tartjuk a vállunkat, hiába az erős hátizomzat, egy idő után kialakul a hanyagtartás. Éppen emiatt jellemezőbb az íróasztalnál dolgozó emberekre a tartáshiba, ugyanis a billentyűzet elérésének megkönnyebbítéséért hajlamosabbak előre ejteni a vállukat. Szóval ez is egy tipikus tyúk meg a tojás esete, nehéz megmondani melyik okozza a másikat. De az elülső vállizmok nyújtásával és a hátizmok erősítésével együttesen könnyebb szép tartást kialakítani.

 

Kinek ajánlom a mai videót?

A fentiek után mindenkinek, aki irodai munkát végez, szebb tartást szeretne, vagy edzés után szeretné tudni, hogyan kell helyesen nyújtani. Ha azonban valakinek ezeken kívül álló okokból váll panasza van, nem ajánlom a nyújtás forszírozását.

Remélem tudtam segíteni!

Ha kérdésetek lenne keressetek bátran, ha pedig tetszett a videó ne felejetsetek el feliratkozni a Youtube csatornára.

 

Kovács Tímea

@willgo.life

Video: Somay Márk

@marksomay