WILLGO.life- Let's move!

A kerek popsiért

2017. október 09. - willgo.life

tempimageforsave.jpgKi ne vágyna manapság kerek popsira? Napjaink szépség ideálja sokkal inkább van kihegyezve a tökéletes fenékre, mint bármely más testrészünkre. Éppen ezért ma egy olyan gyakorlatsort állítottam össze nektek, ami ezt segít elérni.

 

A tökéletes eredményért sokat kell dolgozni, én pedig a gyakorlatokon kívül pár jó tanáccsal is készültem mára. A videó otthon és edzőteremben is elvégezhető, a különlegessége pedig, hogy két nehézségi szintet is bemutatok benne, így rád bízva, te melyiket szeretnéd csinálni (könnyebbet, nehezebbet).

Jó tanácsok

  • Ne állíts túl magas elvárásokat

A média egy olyan testképet próbál meg eladni nekünk, ami természetes körülmények között nem, vagy csak igen ritkán létezik. Velem már sokszor előfordult, és a barátaim körében is látom, hogy bár tudjuk, hogy az Instagramon követett lányok képei nem tükrözik a valóságot, mégis képesek vagyunk rosszul érezni magunkat a nádszálvékony, de közben tökéletesen nőies idomokkal rendelkező lányok képeitől. Ha azt tűzöd ki célnak, hogy te is ilyen testet építesz jövő nyárra, akkor bizony csalódni fogsz, mert ezek mögött a testek mögött legtöbbször nem kitartó edzés áll, hanem egy-egy jól előtt fotó, vagy egy nagyon ügyes sebész. (Tisztelet a kivételnek természetesen, mert nem egy olyan fitness celebet láttam, akinek valóban a napi 5-6 óra edzéstől van hasonló alakja.) Tehát ahelyett, hogy lehetetlen célokat tűzöl ki magadnak, inkább fokuszálj arra, hogy teszel valamit a testedért az egészségedért, mert minél hamarabb kezded el értékelni a saját befektetett energiádat, annál hamarabb fog tetszeni a látott eredmény.

  • A helyes guggolás

Azzal nem árulok el újdonságot, hogy aki szép formás feneket akar, annak párszor guggolnia kell. Viszont egyáltalán nem mindegy, hogyan végzed azt a guggolást. A helyes guggolásnál figyelned kell rá, hogy a térded ne menjen a lábujjaid elé, hogy a törzsed nagyjából egyenes maradjon, és hogy a két térded ne zárd és ne is nyisd ki oldalra. Ez azért fontos, mert az izmaid a fizika törvényei szerint működnek, így attól függ az erő amit ki kell fejteniük, hogy a tested tömegközéppontja (vagyis a súly amit guggolással mozgatsz), hol helyezkedik el a mozgás közben. Azzal ha hátra felé ülsz le, és nem magad alá hajlítod a térded és előre döntöd a tested, ez a középpont hátrébb kerül, így a farizmaidnak kell dolgoznia döntően a comb izmaidhoz képest.  

  • Lépcsőzz többet

Ha a lift helyett a lépcsőt választod, már nagyon sokat tettél az ügy érdekében. Elég apróságnak tűnhet, de ha esetleg emeletes házban élsz, és nem a földszinten dolgozol, próbáld ki, hogy egy napig nem használsz liftet, meg fogsz lepődni, mennyi lépcsőzést spóroltál meg eddig.

  • Ne igyál cukros üdítőket!

Ezt már egyszer hangsúlyoztam a lapos has titka postban, de nagyon fontos, hogy próbáld meg teljesen elhanyagolni a cukros, színező anyagos italokat. Nem csak egészségtelenek, de a bőrödnek is nagyon rosszat tesznek. Ha esetleg hajlamos vagy a narancsbőrre súlyosbíthatja azt, illetve ha vannak striáid (terhességi csíknak is nevezik) azokat sötétebbre színezheti.

  • Az extensio jelentősége

A gyógytornában extensiónak nevezzük azt a mozdulatot, amikor a lábat a test mögé nyújtjuk (akár állásban egyik láb hátra nyújtása, vagy hason fekvésben a láb felemelése). Minél nagyobb fokban végzünk ilyen mozdulatot, annál inkább a farizmunk felelős a mozgásért. Így jó alternatíva lehet a popsi erősítésére a lejtőn felfelé sétálás is.

 

Remélem tudtam segíteni!

Ha kérdésed lenne keress bátran, ha pedig tetszett a videó, ne felejts el feliratkozni a Youtube csatornámra.

 

Kovács Tímea

@willgo.life